Dag 01 - Vem är jag?

Hur ska man egentligen kunna veta fullt ut vem man är när man är nitton år?


(hittat hos LeLove men klicka på länkarna för att nå källan)

Jag heter Hanna men skulle egentligen velat heta Alexis eller något annat som inte är fullt lika vanligt som mitt eget. Föddes på BB i Skövde, där jag även är bosatt och fick jag välja något annat ställe på jorden som jag skulle bo på skulle jag definitivt välja Prag, utan att tveka. På gymnasiet läste jag Grafisk Design & Kommunikation och förälskade mig varje dag tillsammans med de finaste människor man kan tänka sig. Egentligen var hela Mediaprogrammet som en andra familj. Min riktiga familj består av en mamma, en pappa och en storasyster som är fasligt fina att det gör lite ont i kroppen att tänka på. Jag tycker om att skicka brev, kattungar, dricka té, böcker, film, musik. Jag lyssnar allra helst på egenkomponerade spotifylistor som den här och kallar dem saker som 'Våra namn på Dublins alla trottoarer' och 'Sommarkvällar som aldrig tar slut, fast det gör dem'. Jag tycker om att dansa bort torsdagskvällar med mina vänner, tycker om att sitta på samma café och dricka samma svart kaffe ihop med dem också. Jag längtar ibland bort till något annorlunda men inser att jag befinner mig i något fint för stunden. Jag är fruktansvärt envis. Alla årstider fascinerar mig men jag tycker mycket om när det regnar, världen känns lite mer när den ruskar. Jag romantiserar min verklighet ibland, tycker om kärlek och allt den gör med en. Känner mig ibland för vuxen och har då saft & bullkalas så det ska kännas mindre påtagligt och ibland kysser jag pojkar förklädda till män med skägg som kittlar i ansiktet och trivs ganska bra då med. När jag är gammal ska jag blicka tillbaka på mitt liv och tänka, men jag gjorde det ändå.

Det där är en liten och okomplicerad beskrivning av en liten del av mig.

Det är tjusigt att dela med sig av fina tankar och små pussar, så gör gärna det här!
Tanke av: Fanny

Whaaaat. Kreativa namn på dina playlists, alltså. Har fantastiska varianter på bland annat ehhh1, eh?! och olala. Känner att jag måste skärpa mig lite. Du skriver bra i alla fall!

2010-12-17 @ 21:40:44
URL: http://londongroundmania.wordpress.com/
Tanke av: Fröken Hanna

Svar till Fanny: Men finaste fröken. Jag tackar verkligen från hjärtat, du värmer lite här borta. Och spotifylistorna heter saker som dessa bara för att jag ska veta vad det är för humör jag vill vara på när jag lyssnar (och dessutom är det fasligt fint med!) tack igen. Puss.

2010-12-17 @ 21:47:33
URL: http://barfotadans.blogg.se/

Fina små tankar skrivs här:

Ditt tjusiga namn:
Kryssa om du vill skriva här igen

E-postadress: (publiceras ej)

Ifall du har en egen blogg:

Dina fina ord:

Trackback
RSS 2.0