35

Det här är min bästa låt just nu. Den spelades en miljon gånger uppe på berget ikväll. Det känns som jag försöker rätta till mig själv men inte riktigt lyckas. Därför är tre timmar på bryggan uppe på berget lite som medicin för själen.

När jag är äldre kommer jag kolla tillbaka på det här och tänka vad vilsen jag var när jag var 19 år. Precis som alla andra vilsna nittonåringar. Undrar vart jag är då. Om jag har hittat hem eller om livet alltid kommer kännas så här förvirrat.

Och för er andra som behövder dela tankarna tillsammans med någon fin artist kan väl helt enkelt ta del av dem här:

Spellistan heter Lyder storebror.
Den handlar om vilset tonårsliv, jätte stora koppar med Mammas Mirakel, en brygga på berget, att kaffet på pims aldrig smakat bättre, halsdukar aldrig varit skönare och att händerna numera behöver vantar för att inte bli förkylda. Den handlar om skratt med Norge, om förvirrning i din soffa. Lite om mig också. Och lite om en storebror jag aldrig får ta del av.


Spellistan heter Syskonkärlek.

Här har jag samlat mina absoluta favoritlåtar av Angus & Julia Stone. Den här listan går på repeat för det mesta nu under de två senaste veckorna. Låtar som heter Paper Aeroplane & Heart full of wine kan ju inte bara misslyckas. Och så sitter jag med svart kaffe och undrar om du någonsin kommer hålla om mig igen.


Spellistan heter
aldrig ensam.
Fick den skickad till mig av en fröken som heter Jessy. Det finns inte en enda låt på hela listan som är dålig och med det menar jag att vi har väldigt lik musiksmak hon & jag. Alla låtar delas ihop med en bok & lite té i pyjamasbyxor och ruffsigt hår. Och så en liten känsla av att jag behöver vara ensam just nu. Jag vet inte om det är hösten som gör mig trasig eller om jag alltid varit sådan här. Men jag har aldrig uppskattat min ensamtid så mycket som jag gör nu. & nu känns det inte så farligt att vara ensam för egentligen är man ju aldrig det, på riktigt.



Copyright © Hanna Georgson, 2010.

Eftersom jag tror att jag kommer klara hösten ihop med det här så tänkte jag, hoppas ni klarar den med.

Det är tjusigt att dela med sig av fina tankar och små pussar, så gör gärna det här!

Fina små tankar skrivs här:

Ditt tjusiga namn:
Kryssa om du vill skriva här igen

E-postadress: (publiceras ej)

Ifall du har en egen blogg:

Dina fina ord:

Trackback
RSS 2.0