Om längtan

Längtar bort till New York, Paris, Marocko eller att få känna Praha under fötterna igen. Längtar efter solkyssta kinder, stråhattar och värmeböljor. Turkosa hav, fruktodlingar och levande städer. Längtar efter kulturkrockar, nya möten,  sand mellan tårna, städer som aldrig tar slut och barer som har öppet dygnet runt. Längtar efter andra dofter, andra hus att kalla hem, kullerstensgator, löv som ännu inte börjat falla och äventyr. Jag längtar efter att upptäcka nya vägar, nya gränder och nya städer. Längtan efter färsk bröd på morgonen, basker, andra språk och maträtter.

Längtar lika mycket efter att somna i din säng, din hand i min nacke, dina kyssar i pannan. Längtar efter en hand som fastnat i min. Dina händer om höfterna när man sover. Att stå på tå för att nå dina läppar, alla filmer vi ska starta men aldrig se, alla våra bråk under salongsberusning. Jag längtar till den dagen då dina ögon ska tycka om att vila i mina. Längtan efter äventyr vi ännu inte påbörjat.

Längtar tills jag hyrt mitt första egna hem. Allting som kommer vara för allra första gången just där. Längtar efter att inreda, bo på inredningsbutiker, att skapa. Längtar efter att måla om alla mina möbler i vitt, ha förpärlor och städa hela nätter efteråt. Vakna upp och först inte minnas vart man är, bjuda över m och p på mat. Längtar lite efter vuxet, ta hand om mig själv, klara sig den som klara sig kan. Jag längtar efter att få klaga på för höga hyror, stånka över folk som tagit min tvätttid. Åka hem och äta mat hos mamma för orken att handla har inte infunnits sig, låta alla vänner sova över. Skaffa en kattunge som bara är min. Vakna med någon, gå upp och göra frukost i hans skjorta.

Bara en sådan sak gör den här måndagen mycket finare, trots att jag struntat i dagens alla måsten. Har lite ångest över det men så tänker jag. Jag har ju hela livet på mig. Så jag längtar.

Det är tjusigt att dela med sig av fina tankar och små pussar, så gör gärna det här!

Fina små tankar skrivs här:

Ditt tjusiga namn:
Kryssa om du vill skriva här igen

E-postadress: (publiceras ej)

Ifall du har en egen blogg:

Dina fina ord:

Trackback
RSS 2.0