Om rävar, örnen på din ryggtavla och fina familjemedlemmar.

min bästa vän är inte en enda utan har fler hjärtan, fler kramar och fler andetag ihop med mig. Mina damer.

när jag borstar tänderna
gör jag det helst i duschen, prova för det är faktiskt hel festligt.

när jag lagar mat får det gärna inte bestå av korv, har alltid haft något emot det.

jag är (lite) rädd för att inte leva mitt liv.

den värsta känslan är när man ligger i sängen och kommer på sig själv att ha kollat upp i taket i flera timmar och det är kaos inuti fast hjärtat orkar inte så mycket olycklighet på en och samma gång så det dövar allt inuti. Så man känner absolut ingenting.

den bästa känslan är somna intill en kropp som din egen känner igen. Du kan varje muskel, varje böj. Utan att titta kan du kyssa hans axlar.


jag är bäst på
att läsa hemskt snabbt men det gör också att böckerna tar slut så fort.

jag är sämst på
att komma ihåg kända människors namn och hitta hem, har överhuvudtaget inget lokalsinne.

jag lyssnar på den här
ikväll. Känns som om livet var sugen på det.

jag pratar
väldigt fort och endast Lisa kan översätta när ingen annan hör.

jag tycker om att sitta på bryggan uppe på berget, solvarma hallon, kattungar, att sitta ned i duschen, tatueringar, när någon brinner för något särskilt, ödmjukhet och folk som skrattar högt utan att bry sig.

kärlek är
det allra vackraste, sköraste men också det hemskaste, ondaste, svartaste svarta.



i somras
slutade jag skolan och hela framtiden kändes som ett enda stort sommarlov.

sist jag grät var igår, är så himla känslosam när det kommer till filmer och dylikt.

när jag vill tänka
sitter jag på bryggan på berget, åker en sväng med pärlan, sitter ned i duschen eller på samma säte på bussen. Det är väldigt bra ställen att filosofera på.

när jag bakar vill jag bara äta smeten för kakorna blir aldrig så himla goda. Pepparkakor är ett bra exempel dör degen är godare än slutresultatet.

just nu tänker jag på
dina böcker i min bokhylla.

idag har jag
tagit sovmorgon, gått runt i pappas för stora pyjamasbyxor, bakat med min ljuvliga familj och nu ör det äntligen dags för final.




ikväll ska jag (natt) tänka på dig, din rygg, dina axlar.

imorgon kommer jag
fixa min sista julklapp, åka till tandläkaren och träna.

min mobiltelefon är oftast inte är där den ska. Jag har en förmåga att villa bort den.

när jag vaknar på morgonen
önskar jag att jag hade samma känsla i kroppen som om nätterna. Jag är så tillfreds, förstår inte hur det kan vara så fruktansvärt att vakna för tidigt.

om jag var ett djur skulle jag vara en tiger. Fast rävar är också väldigt fina.

/klicka på bilderna för källor och listan taget från Sandra Beijer/

Det är tjusigt att dela med sig av fina tankar och små pussar, så gör gärna det här!
Tanke av: toughts

sv: åh okej så kul :) det är alltid roligt ! kram

2010-12-19 @ 18:16:45
URL: http://toughts.blogg.se/
Tanke av: Meg

Vilket fint inlägg!

2010-12-19 @ 20:23:32
URL: http://megs.blogg.se/
Tanke av: Fröken Hanna

Svar till Toughts: Det är det!

Svar till Meg: Finaste meg, tack så mycket för lite värme här borta i kylan. Puss.

2010-12-19 @ 23:23:33
URL: http://barfotadans.blogg.se/
Tanke av: Marcusiqra

I like the site. Shame about the problems with the guestbook.

2011-04-11 @ 09:40:24
URL: http://marcusiqra.blog24h.com

Fina små tankar skrivs här:

Ditt tjusiga namn:
Kryssa om du vill skriva här igen

E-postadress: (publiceras ej)

Ifall du har en egen blogg:

Dina fina ord:

Trackback
RSS 2.0