Dag 04 - Om mat

Mat i all ära men nu vill jag tala om min framtida matplats. För det är faktiskt viktigast.

Jag ska äga ett lantligt kök. Vitt överallt med fina små knoppar som dörrhantag. Till exempel de hemskt fina som finns på Indiska. Det ska vara tapeter i taket och vara så fantastiskt fint att man vill vistas där för jämnan. Det får gärna vara mycket plats och många stolar som kan tas upp av alla som jag tycker om.

Det ska drickas mycket té i mitt kök. Tésorter ska gärna finnas i olika mormorsburkar på hyllorna och det ska heta saker som Mammas Mirakel, Fröken Svår och Kärlekste. Ska äga en jätte fin tekanna och dricka ur mina fina muggar från Green Gate (oj så fina. vill ha hela serien) och när man inte är sugen på té så ska jag ha saft & bullkalas. Bjuda över alla jag känner för det är så skönt att slippa vara vuxen i mellan åt.

Det ska alltid lukta nybakat hemma hos mig och ljuvligheter ska ligga på ett kakfat i tre våningar i min hall. Och vill man inte ha kakor så kan man alltid fylla den med fina karameller istället. Mitt kylskåp ska vara ett mintgrönt SMEG för det är ljuvligt fina. Jag tänker att mitt kök ska vara lite sådär franskt lantligt/sommarhus känsla.

Och när jag ska laga mat så är du bjuden. Puss.
Ungefär så här kan det få se ut.



(Bild 1,2 från Rubia/Bild 3 länk/Bild 4 Collage av Emelie Sandahl/Bild 5,6 från Åhlens hemsida)
Och när det gäller inredning så är mina två favoritbloggar Rubia och MKO. Kika in!

Det är tjusigt att dela med sig av fina tankar och små pussar, så gör gärna det här!
Tanke av: Martin The Edge

Hej!



Tipsar om en fototävling i samarbete med Royal Canin! Har du Sveriges sötaste katt?



Besök bloggen för mer information.



Ha en fortsatt härlig Lucia.

2010-12-13 @ 13:23:32
URL: http://edgeman.blogg.se/
Tanke av: Angelica

Sitter själv och drömmer om en egen läghenhet med ett kök med vita väggar och tallrikar i pastellfärger, blommiga koppar, pelargoner i fönstren och allt möjligt fint.

Jag tänkte bara tipsa om sidan bagarenochkocken.se om du inte redan varit inne där, dom har finfina saker till hemmet!

2010-12-13 @ 18:59:35
URL: http://underparaplyer.blogg.se/
Tanke av: Fröken Hanna

Svar: Ja, det vore verkligen fasligt fint tycker jag. Ska kika in där på en gång, tackar så mycket för tipset!

2010-12-13 @ 19:14:07
URL: http://barfotadans.blogg.se/
Tanke av: Martin The Edge

Sv: Ett av mina "måsten" som ska bockas av, det lovar jag =)



2010-12-13 @ 19:28:13
URL: http://edgeman.blogg.se/
Tanke av: Fröken Hanna

Svar till Martin The Edge: Det tycker jag absolut!

2010-12-13 @ 22:35:08
URL: http://barfotadans.blogg.se/

Fina små tankar skrivs här:

Ditt tjusiga namn:
Kryssa om du vill skriva här igen

E-postadress: (publiceras ej)

Ifall du har en egen blogg:

Dina fina ord:

Trackback
RSS 2.0